Saturday, February 28, 2009

uppersix humanity 2005....

...diam x diam sudah nak masuk 4 tahun aku dan kawan2 seperjuangan meninggalkan alam persekolahan, banyak cerita, banyak dongeng dan banyak kisah aku tinggalkan untuk dijadikan sebagai kenangan pada masa hadapan..
U6 humanity bukanlah sebuah kelas yang bijak pandai berbanding kelas2 lain, tapi x juga lah terlalu lembab atau bodoh kerana pelajar2 di dalam kelas masing2 punyai kelebihan dan kepandaian tersendiri di dalam bidang akademik mahu pun kokO..
Pelbagai ragam setiap hari dilalui bersama di dalam kelas dari jam pagi hingga tengahari kalau nak lebih sket sampai petang, mcm2 ah di buat nya ... pelabgai kontroversi juga di cetus kan bersama pelajar2 lain mahu pun guru di situ, ada yang bercinta di dalam kelas, ada yang di skandal dan ade juga yang dikutuk2, bakal bercinta dengan cikgu praktikal pun ade tau, tapi syHhhh x bleh cakap kat sini nanti kantoi..hahaha.. bila muncul jek subjek yang kami x berkenan pakat2 ponteng kelas, ngamOk cikgu ape lagi...tapi kami tetap dengan ada alasan tersendiri sampai cikgu btul2 percaya ...Sory cikgu... Ada cikgu yang kamcing ngan kelas kita org dan sayang pada kami tapi x kurang ade juga anti atau terlalu marah sangat, sampai ari ni aku x tau
kenapa... Hari yang paling di tunggu2 biasa laa hari sukan atau Hari Skola (ABS Day). Masa tue sibuknya mengalah kan ketua kampung, ape x sampai g skola pun x nak pakai baju skola alasan nak buat kerja persiapan untuk hari tue, kelas ape lagi x jenguk langsung sampai ade cikgu yang merajuk2 nak masuk ngajar sebab xde pelajar... boleh di katakan budak2 kelas aku ni x betul juga ape tak semua jawatan pelajar diskola majoriti kami sandang, hehehe sory eyh budak kelas lain bukan gile kuasa tp korang x nak jadi sape suh ...hahaha.. segala persiapan hari sukan kami lakukan sampai lewat malam suke sangat sebab dapat masuk asrama, aku bukan budak asrama tapi aku ske jek nyibuk2 masuk asrama.. hahaha... setelah segalanya berjalan lancar dan persiapan telah siap dilakukan hari tersebut pun menjelma masing2 pun yang terlibat dengan aktitvi tersendiri pun ape lagi berentap lah menunjukkan kehandalan masing ade yang kalah menang nasib ahh..name pun bertanding kalau seme menang kang sape nak jadi kalah.... ahhh malas cite panjang ah penat nak tulis perut plak lapa...keputusan nye Rumah Kuning menang (umah aku) hahahahaa.... Hari demi2 hari bulan demi muncul, inilah sebenarnya matlamat kami kejar kenapa kami berada di upper6 Humanity.. peperiksaan STPM pun dah nak dekat study plak lebih kurang boleh ke x nak jawap...3 bulan sebelum tue aku dan kawan2 bertungkus lumus study sama2(study sangat) port mcm bese ah kat umah kiwan, budak2 asrama pun datang study situ ape la diaorg dah ade study room sendiri nak juga datang..tapi xpe lagi ramai lagi bagus x busan sangat..banyak ilmu kami bleh share same2.. study punya study perut seme lapa otak plak dah xbetul pikir nak makan jek .. start moto g beli nasik lemak bungkus.... hehee..bile perut dah kenyang ngantukkk... maka x jadik la sambung study, begitu lah selalu2nye bile study ramai2..hahaha pape pun x kan aku lupe kan waktue itu...seronokkk bangettt ..
bile waktu STPM dah nak sampai ramai la yang nak mula bentang sejadah yang x penah2 nak bentang pun turut bentang, hahaa.. pape pun alhamdulillah lah teringat juga pada yang sebenarNya.. setelah ditunggu akhinya STPM pun muncul.... wehh jawap pekseeee jangan men2 .hahahaa...semua mereka menjadi seorang yang serius dan ade yang menangis takut nak jawap ... tapi aku n the maintain jek mane bleh tunjuk cuak... jawapa2 punya jawap dekat 2 minggu kot baru la exam abis ... kami seme pun lega sangat sebab dah melepasi 'bencana' itu.. Cuma lepas tue tawakal jek la pada Allah supaya dicemerlangkan keputusan (belaja lebih kurang ade hati nak cemerlang hati aku cakap kat aku sendiri ah korang aku xtau).. so apa lagi tunggu la result pekse...byee

p/s : aku rindu kamOoo semua ABST05 UPper6

1 comment: